Topbillede til fanebladet borger

Borgervejledning

Gammeldags rød telefon
Som borger i Furesø kan du henvende dig til borgervejlederen for at få hjælp og vejledning, hvis du oplever problemer i dialogen med kommunen.

Borgervejledningen understøtter dialogen mellem kommune og borgere og kan hjælpe dig med at ’få hul igennem’, hvis dialogen er gået i stå, vise vejen, hvis du er ’faret vild’ i systemet og hjælpe med at vejlede om klagemuligheder mv.

Borgervejlederen kan:

  • hjælpe med at få genoprettet en god dialog, hvis den ikke fungerer optimalt.
  • vejlede om, hvor i organisationen du kan henvende sig, såfremt du er i tvivl.
  • vejlede om eventuelle klagemuligheder, såfremt der er tvivl om dette.
     

Borgervejlederen kan ikke:

  • behandle klager over det faglige indhold i kommunens afgørelser
  • behandle klager over politiske beslutninger om serviceniveau mm.
  • behandle klager over ansættelsesforhold i kommunen.

Hvem er borgervejlederen?

Borgervejlederen i Furesø Kommune er et tværgående team i Center for Økonomi og Administration, som består af tre medarbejdere, der alle har solid erfaring med god borgerdialog, godt kendskab til organisationen og styr på god forvaltningsskik.

Hvordan kontakter du borgervejlederen?

Borgervejlederen kan kontaktes via Digital Post eller på borgervejlederens direkte telefonnummer. Begge dele finder du i kontaktboksen her på siden.

Sidst opdateret 20. februar 2015

Kontakt

Borgervejleder

Tlf.: 7216 5550

Skriv til os via Digital Post

Mandag-fredag kl. 10.00 - 14.00
Torsdag dog     kl. 10.00 - 17.00